Kodėl sportas teikia daugiau džiaugsmo nei pyragaitis?
Didziuokis

Naudingi patarimai Pradėk dabar Sportuoju namuose Naujienos

Kodėl sportas teikia daugiau džiaugsmo nei pyragaitis?

Kūnas ir protas veikia kaip tobuli bendrininkai. Kai esame aktyvūs ir kupini energijos, mintys tampa aiškesnės, o nuotaika geresnė. Ir atvirkščiai, kai nesame patenkinti savo fizine forma, mintyse kirba negatyvumas, o kai nėra nuotaikos, lengva pamiršti rūpintis savo kūnu.

 

Kodėl taip yra?

 

  • Sportas mažina įtampą ir padeda pasišalinti jai iš kūno. O streso dabar tikrai niekam nestinga. Mažomis „porcijomis“ stresas gali padėti susikaupti, greičiau sureaguoti ir priimti sprendimus. Tačiau ilgai besitęsianti įtampa jaučiama visame kūne. Šio jausmo galima nusikratyti jėgos ir kardio pratimais, sparčiu pasivaikščiojimu ar kita fizine veikla. Po maždaug 30 min. kūnas pajus endorfinų antplūdį, kuris padeda atsipalaiduoti ir pasijusti geriau.

 

  • Sportas padeda kūną aprūpinti deguonimi, kurio labai reikia norint susikaupti ir jaustis žvaliems. Sportuojant pakyla kraujospūdis ir kūnas siekia visus raumenis prisotinti deguonimi. Todėl išsisklaido miegai, sušyla galūnės, suaštrėja mąstymas.

 

  • Sportuojant gaminamas baltymas labai svarbus ląstelių atsinaujinimui ir naujų nervinių jungčių formavimuisi. Trumpiau tariant, sportuodami treniruojame ne tik kūną, bet ir protą.

 

  • Esame sutverti judėti, todėl neišnaudota energija gali susikaupti ir virsti nerimu. Tikriausiai esate pajutę, kaip ilgai nejudant atrodo, jog paskausta visą kūną ir visai neturite jėgų arba priešingai atrodo, kad negali nustygti vietoje ir tuoj sprogsime? Šiuos nemalonius jausmus padės pašalinti joga, pasivaikščiojimas gryname ore ar bet kokia treniruotė.

 

  • Sportas padeda nuvarginti kūną, todėl vakare lengviau užmiegame ir leidžiame pailsėti nuvargusiam protui. Sportas turi teigiamos įtakos visai kraujotakos sistemai, todėl vakare širdis plaka ritmingiau, lėčiau, užmiegame lengviau ir gilesniu miegu.

 

  • Jei esame psichologiškai išsekę, jėgų pasąmoningai stengiamės gauti iš kaloringo, gliukozės pilno maisto. Deja, taip tik trumpam įgauname jėgų. Greit vėl aptingstame ir maistu apsunkiname savo kūną. Be to, neretai griaužiamės dėl tokių mitybos pasirinkimų.

 

  • Sportas veikia net tokius sudėtingus procesus kaip depresijos kontroliavimas ir imuniteto stiprinimas. Medikai ir mokslininkai pastebėjo, kad sportas padeda stiprinti ne tik fizinį, bet ir emocinį atsparumą aplinkos pokyčiams.

 

  • Sportas suteikia galimybę išbandyti naujus dalykus, sekti savo rezultatus ir pokyčius, taip į gyvenimą įnešant kaitą ir pergalės jausmą. O teigiamų naujienų ir pokyčių trokštame kaip niekada.

 

 

Nors ilgiau pamiegoti, dieną patinginiauti ar pasilepinti desertu – tikras malonumas, tačiau tai turėtų būti reti malonumai. Kasdien kviečiame džiaugtis judėjimu, mėgautis procesu ir švęsti asmenines pergales.

 

Norėdami palaikyti gerą nuotaiką ir formą su jumis dalinamės nemokamomis treniruotėmis IMPULS FACEBOOK paskyroje. Taip pat kviečiame prisijungti prie ONLINE TRENIRUOČIŲ klubo ar išbandyti sporto namuose programas (be)fit ir (re)start.

LAIDŲ VEDĖJAI SIMONA BANDITA IR ORIJUS GASANOVAS VASARĄ RENKASI TRENIRUOTES LAUKE

Kaip padailinti kūną, žinome visi: turime sveikai maitintis ir daug judėti. Pasakyti lengva, kur kas sunkiau žinias paversti sveiku įpročiu. Ypač didelis iššūkis nusiteikimui sportuoti ir rūpintis mityba kyla tada, kai keičiasi gyvenimo aplinkybės. Kartais disciplinai prarasti užtenka šiltų, vasariškų orų. Kaip išsaugoti įprotį mankštintis, atskleidė radijo ir televizijos laidų vedėjai Simona Albavičiūtė-Bandita ir Orijus Gasanovas.

Plačiau

KITOS NAUJIENOS

Lašas gerumo

Lašas gerumo

Lašas gerumo

Didžiuojamės būdami Nacionalinio kraujo centro draugais ir partneriais.

Plačiau

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena. IMPULS komanda kviečia Jus visą artėjantį savaitgalį daugiau laiko praleisti gryname ore vaikštant ir sportuojant. Reguliarūs pasivaikščiojimai – didelė nauda Jūsų kūnui ir emocinei sveikatai, nes vaikščiojimas: - mažina psichologinę įtampą, - gerina nuotaiką, - skatina kūrybiškumą, - aktyvuoja viso organizmo veiklą, - stimuliuoja imuninę sistemą, - mažina neigiamas ilgo sėdėjimo pasekmes, - mažina kraujospūdį, - mažina cukraus kiekį kraujyje.

Plačiau