Lietuvoje vaikai stokoja plaukimo įgūdžių: kaip pradėti ir paskatinti?
Didziuokis

Naujienos

Lietuvoje vaikai stokoja plaukimo įgūdžių: kaip pradėti ir paskatinti?

Didžiausias pavyzdys vaikams turėtų būti tėvai

Sveikatingumo klubo „Impuls“ plaukimo treneris Artūr Bartaševič neslepia, kad vaikai dažnai ateina mokytis plaukti dėl Lietuvą visame pasaulyje garsinančių plaukikų: A. Šidlausko, Rūtos Meilutytės ar Dano Rapšio. Tačiau, pasak trenerio, didžiausias pavyzdys vaikams turėtų būti tėvai.

„Dalyvauti plaukimo programose kviečiame ne tik vaikus, į baseiną gali atvykti visa šeima. Jautresniems vaikams, kurie bijo vandens ar trenerio, bent pirmų užsiėmimų metu gali padėti tėtis ar mama. Patariame daryti tas pačias užduotis visiems kartu – panerimą ar plūduriavimą. Su tėvų pagalba vaikai tampa kur kas drąsesni. Žinoma, kai kuriems vaikams to visai nereikia, jie drąsiai jaučiasi ir be tėvelių, bet visi mes individualūs“, – sako A. Bartaševič.

Treneris pataria vaikus į baseiną atvesti vos sulaukus penkerių, tačiau primena, kad išmokti plaukti – niekada ne per vėlu: „Ateina ir 12-os, ir 40-ies sulaukę žmonės. Aišku, kuo anksčiau – tuo geriau. Visi turi mokėti plaukti, nes tai – gyvybiškai svarbus dalykas.“

  1. Bartaševič tik dar kartą patvirtina, kad atėjus į baseiną svarbiausia laikytis taisyklių, nes tik tada vandenyje jausimės saugiai: „Iš pradžių mokome, kaip tinkamai įlipti į vandenį. Tam naudojame įvairias pagalbines priemones arba mažus baseinus. Vaikus mokome panerti į vandenį, atsigulti ant pilvo ar nugaros. Stebime kojų darbą. Jeigu tampame drąsesni – bandome plaukti baseine. Žaidžiame įvairius žaidimus, pritaikydami skirtingas plaukimo technikas.“

Anot trenerio, vaikus siekti geresnių rezultatų dar labiau motyvuoja ir įvairios varžybos. Pavyzdžiui, šiemet gruodį vyksianti „Impuls plaukimo akademijos“ ir Lietuvos tautinio olimpiniu komiteto (LTOK) organizuojama nemokama šventė, kurios metu vaikai iš visos šalies demonstruos savo plaukimo gebėjimus ir draugiškai varžysis tarpusavyje Klaipėdoje.

 

„Impuls“ plaukimo trenerio patarimai tėvams:

  • Optimalus amžius mokytis plaukti yra nuo 5 metų. Tačiau taip pat rekomenduotina į plaukimo treniruotes atvesti 6-8 metų ir vyresnius.
  • Prieš plaukimo pamokas baseine paraginkite vaikus nebijoti susidraugauti su treneriu, klausyti jo nurodymų, drąsiai klausti.
  • Prieš vedant vaikus į baseiną galite ir patys kartu pasitreniruoti baseine. Parinkite vaikui saugią vietą, kur jis siektų dugną, būkite šalia, kad jaustų saugumą ir patys rodykite pavyzdį, kaip reikia elgtis vandenyje.
  • Pirmas žingsnis mokantis plaukti: pripratimas prie vandens. Siūloma rinktis mažą baseiną, kuriame yra šiltesnis vanduo. Treneriai šiame žingsnyje parodo pagrindinius pratimus: oro sulaikymą, panerimą į vandenį, kaip atsigulti ant vandens.
  • Antras žingsnis – plūduriavimas. Svarbiausia, kad vaiko kūnas atsiplaiduotų vandenyje, kitu atveju – kūnas grims. Tam skirti specialūs pratimai, t.y. atsigulimai ant nugaros ir pilvo.
  • Trečias – judėjimas vandenyje. Stebėkite vaiko kojų darbą vandenyje. Kuo daugiau dirbs kojos – tuo lengviau bus išmokti plaukti.
  • Prisiminkite – nepilnamečių vaikų, net jei jie ir mokosi plaukti baseine, negalima palikti vienų prie vandens telkinio ar ant užšalusio ledo be suaugusiųjų priežiūros.

 

Plaukimo akademijos informaciją rasite čia.

 

Neringos sėkmės istorija: „Kodėl to nepadariau anksčiau?“

37-erių panevėžietė Neringa Klimavičienė sporto klube „Impuls“ sportuoja dvejus metus. Nors iš pradžių moteris nesitikėjo, kad jai pavyks reguliariai sportuoti ir sulieknėti, sporto klubo „Impuls“ trenerės padedama, po šiek tiek daugiau nei pusmečio, ji atsikratė beveik 40-ies kilogramų.

Plačiau

KITOS NAUJIENOS

Lašas gerumo

Lašas gerumo

Lašas gerumo

Didžiuojamės būdami Nacionalinio kraujo centro draugais ir partneriais.

Plačiau

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena. IMPULS komanda kviečia Jus visą artėjantį savaitgalį daugiau laiko praleisti gryname ore vaikštant ir sportuojant. Reguliarūs pasivaikščiojimai – didelė nauda Jūsų kūnui ir emocinei sveikatai, nes vaikščiojimas: - mažina psichologinę įtampą, - gerina nuotaiką, - skatina kūrybiškumą, - aktyvuoja viso organizmo veiklą, - stimuliuoja imuninę sistemą, - mažina neigiamas ilgo sėdėjimo pasekmes, - mažina kraujospūdį, - mažina cukraus kiekį kraujyje.

Plačiau