Didziuokis

IMPULS blogas

Mityba |  Birželio 16, 2017

Mityba, siekiant sulieknėti ir išlaikyti svorį

Norinčių sulieknėti mitybos planas

Sena ir patvirtinta tiesa – nėra geresnio būdo sulieknėti, kaip suvartoti mažiau kalorijų. Ir nors skaičiuoti kalorijas nėra pats įdomiausias užsiėmimas, kitos išeities nėra. Laimei, galite pasinaudoti kalorijų skaičiuoklėmis, kurias rasite internete.

Visų pirma, norint sulieknėti turite vartoti maždaug vienu litru vandens daugiau nei iki šiol. Jei išgerdavote vieną stiklinę vandens, dviejų nepakaks. Norma yra apie 2 litrai vandens, užsibrėžę sulieknėti vidutinio sudėjimo žmonės turėtų išgerti apie 3 litrus vandens per dieną.

Taip pat turite sunaudoti didesnį kiekį baltymų ir daržovių nei įprastai, pastarosios turi sudaryti du trečdalius dienos maisto.

Angliavandenių visiškai išbraukti negalima, geriausiai jų balansą su kitu maistu nustatys specialistas. Tačiau, jei neturite galimybės pasitarti su specialistu, tiesiog rinkitės pilno grūdo makaronus, avižas, ruduosius ryžius, ryžių bei kviečių trapučius, citrusinius vaisius.

Norinčių sulieknėti mitybos schema procentais:

50 proc. baltymų;

30 proc. angliavandenių;

15-20 proc. augalinės kilmės riebalų, tačiau jie turėtų būti patiekalo dalis, pavyzdžiui, avokadas prie mėsos ar žuvies. Visa kita – kaip užkandis. Riebalai ilgai virškinami, tad jų turintys produktai tinka kaip užkandis, atitolinantis alkį. Riebalų nereikėtų valgyti prieš miegą. Paprasčiausias ir lengviausiai pasiekiamas riebalų šaltinis – riešutai, jų per dieną reikėtų suvalgyti daugmaž vieną, dvi saujeles.

Jus tenkina dabartinis svoris ir norite jį išlaikyti

Sveikiname, jei jus tenkina šiandienos rezultatas, bet suvokiate, kad ryt jis gali pasikeisti ir norite kažką dėl to daryti. Kontroliuojant svorį, yra aktyvinama kraujotaka, kuri lėtėja dėl amžiaus ir išorės poveikio: streso, oro temperatūros, jūsų organizmo būsenos, taip pat gerėja miego kokybė.

Siekiant išlaikyti savo svorį, taip pat derėtų išbraukti gaminius su dideliu kiekiu cukraus, miltinius,  apkeptus, termiškai apdorotus patiekalus, atidžiai sekti, ar ant stalo neatsiranda produktų bei patiekalų su hidrintais riebalais, kurie didina kraujotakos ir širdies susirgimų riziką.

Norintiems kontroliuoti svorį derėtų daugiau valgyti skaidulų, vadinamų organizmo šluota,  turinčių produktų: daržovių, linų sėmenų, javų lukštų bei gemalų, įvairių sėklų, kuriose gausu vitaminų bei mineralų. 

Jei aktyviai judate ir esate vyresnio amžiaus, nepamirškite padidinti vitaminų ir mineralų kiekio, mat vaisų ir daržovių jums gali ir nebeužtekti, reikės maisto papildų.

Domo sėkmės istorija: „Sportas suteikė pasitikėjimo savimi“

Šiaulietis Domas Sinickas sporto klube „Impuls“ – dažnas svečias. Profesionalus karys į sporto salę arba baseiną ateina kone kasdien. Sunku patikėti, kad šis 26-erių jaunuolis kažkada svėrė 100 kg.

Plačiau

KITOS NAUJIENOS

Itin jaunatviška Livija Gradauskienė visas problemas sprendžia sporto salėje

Itin jaunatviška Livija Gradauskienė visas problemas sprendžia sporto salėje

Itin jaunatviška Livija Gradauskienė visas problemas sprendžia sporto salėje

Vos baigusi vesti ankstyvą rytinę radijo laidą Livija Gradauskienė skuba ne į lovą – 45-erių moteris bent 3 – 4 kartus per savaitę lanko grupines treniruotes ir, kaip pati sako, būtent sportas yra jos energijos ir pozityvumo paslaptis. Mokykloje iš kūno kultūros bėgusi TV ir radijo laidų vedėja šiandien be sporto neįsivaizduoja savo dienos, nes būtent jis padeda jei ne išspręsti problemas, tai bent jau pakeisti požiūrį į jas.

Plačiau

Absoliuti jaunimo bikini čempionė Neda Emilija Silkinytė: „Kūno linijos – laikinas dalykas“

Absoliuti jaunimo bikini čempionė Neda Emilija Silkinytė: „Kūno linijos – laikinas dalykas“

Absoliuti jaunimo bikini čempionė Neda Emilija Silkinytė: „Kūno linijos – laikinas dalykas“

Vos prieš mėnesį absoliučia Europos jaunimo bikini čempione tapusi Neda Emilija gali pasidžiaugti jau šeštuoju medaliu savo kolekcijoje. Nors tai debiutinis neseniai 22 – ąjį gimtadienį atšventusios merginos sezonas, jis buvo itin sėkmingas. Net penkis aukso medalius pelniusi mergina žino, jog tai tėra kelio pradžia, o ateityje laukia dar aukštesni siekiai ir daugiau pergalių.

Plačiau