Sportas ir imunitetas – kaip tai susiję? Atsako IMPULS treneris
Didziuokis

Naujienos Naudingi patarimai

Sportas ir imunitetas – kaip tai susiję? Atsako IMPULS treneris

Atvėsus orams ir siaučiant virusinėms ligoms labai svarbu stiprus imunitetas ir gera savijauta. Visi esame girdėję, kad sportas gerina sveikatą ir imunitetą, tačiau, kaip konkrečiai aktyvus gyvenimo būdas padeda nesusirgti retas kuris žinome. Teigiama sporto įtaka mūsų organizmo imuninei sistemai neabejoja sporto ir sveikatingumo klubų IMPULS treneris Deimantas Vaitkevičius.

Sportas ir imunitetas – kaip tai susiję?

Ne vienas mokslinis tyrimas yra įrodęs, kad sportas pagerina imunitetą. Anot D. Vaitkevičiaus, imunitetas gerėja sportuojant reguliariai, tačiau ne per intensyviai.

„Jei esame fiziškai pasyvūs – imunitetas silpsta, jei sportuojam per daug – taip pat. Tad reikia ieškoti aukso viduriuko“ – pokalbį pradėjo sporto treneris.

Sportuojant mūsų organizme gaminasi citokinai, kurie veikia kaip ląstelių signalizacija – stimuliuoja mūsų imuniteto atsaką į išorinius veiksnius. Taip pat fizinė veikla skatina gamintis neutrofinus – medžiagas, kurios padeda atstatyti smegenų ląstelių pažeidimus po patirto streso, mažina riebalų kiekį ląstelėse.

Pasak D. Vaitkevičiaus, riebalų perteklius didina sisteminį uždegimą organizme, kuris slopina imuninę sistemą.  Trenerio teigimu, reguliariai mankštinantis, kontroliuojant kūno svorį gerėja širdies ir kraujagyslių sistema, yra suaktyvinama medžiagų apykaita bei deguonies įsisavinimas, kas taip pat turi įtakos mūsų gerai savijautai ir imunitetui. Be to, aktyvus gyvenimo būdas skatina gamintis endorfinus – vadinamuosius laimės hormonus, kas daro įtakų mūsų gerai nuotaikai, mažina stresą.

Ko reikėtų vengti?

Kalbant apie stresą, vadinamasis streso hormonas kortizolis yra vienas iš stipriausių imuniteto priešų.

„Tyrimai rodo, kad patiriant nuolatinį stresą, kur kas dažniau gali kamuoti įvairios peršalimo ligos, gali išsivystyti įvairios psichikos ligos, širdies darbo sutrikimai, nemiga. Laimei, adekvati fizinė veikla kortizolio lygį organizme padeda sumažinti. Mano patarimas malšinant stresą – lankyti ramaus pobūdžio užsiėmimus, tarkim pilatesą ar jogą. Taip pat didžiulę įtaką streso mažinimui turi taisyklingo kvėpavimo pratimai“, – sako treneris.

Dar vienas dalykas, kurio turėtume vengti siekdami nesirgti, yra pervargimas.

„Kad sportas gerina imunitetą, mes puikiai žinome. Tačiau ne mažiau svarbu nepamiršti, kad savęs išsekinimas treniruotėse, nepakankamas dėmesys visavertei mitybai bei miegui, apskritai – poilsiui, gali imunitetą stipriai nuslopinti. Kad taip nenutiktų, reikėtų vengti labai aukšto intensyvumo ir ilgai trunkančios  fizinės veiklos, kuri tęsiasi ilgiau nei valandą, adekvačiai pasirinkti fizinį krūvį“, – pasakojo D. Vaitkevičius.

Kokį aktyvumą pasirinkti?

Pasak trenerio, norint palaikyti sveikatą, vertėtų rinktis žemo ir vidutinio intensyvumo treniruotes, karts nuo karto palaipsniui įtraukiant aukšto intensyvumo trumpalaikes veiklas:

„Paprastai tariant, tai galėtų būti 60–75 proc. žmogaus maksimalaus pajėgumo treniruotės, trunkančios 30–60 min. per dieną. Pasaulio sveikatos organizacijos rekomenduojama minimali fizinė veikla – 150 min. per savaitę“, – tikino vyras.

Kaip puikias mažo ir vidutinio intensyvumo treniruotes D. Vaitkevičius įvardino šiaurietišką ėjimą, pasivažinėjimą dviračiu, riedučiais, ramų pasiplaukiojimą, golfą. Reikėtų nepamiršti ir tai, kad buvimas gryname ore taip pat gerina imuninę sistemą.

Vidutinio intensyvumo treniruotės, kurias šiuo metų laiku galime atlikti ir namuose: tempimo, balanso pratimai, pilatesas, joga, mankšta, treniruotės su kamuoliais, stacionariais dviračiais ar pakabinamais diržais.

Deimantas Vaitkevičius ir kiti IMPULS treneriai kviečia neprarasti motyvacijos, rūpintis savimi ir sportuoti namuose kartu su IMPULS. Sveikatingumo klubų trenerius nuo šiol rasite ONLINE treniruotėse https://bit.ly/OnlineTvarkaraštis, kur visi esami IMPULS nariai gali registruotis ir pamėgtose grupinėse treniruotėse dalyvauti visiškai nemokamai.

Straipsnį parengė "Sportland" žurnalas.

Nuotraukos: IMPULS

LAIDŲ VEDĖJAI SIMONA BANDITA IR ORIJUS GASANOVAS VASARĄ RENKASI TRENIRUOTES LAUKE

Kaip padailinti kūną, žinome visi: turime sveikai maitintis ir daug judėti. Pasakyti lengva, kur kas sunkiau žinias paversti sveiku įpročiu. Ypač didelis iššūkis nusiteikimui sportuoti ir rūpintis mityba kyla tada, kai keičiasi gyvenimo aplinkybės. Kartais disciplinai prarasti užtenka šiltų, vasariškų orų. Kaip išsaugoti įprotį mankštintis, atskleidė radijo ir televizijos laidų vedėjai Simona Albavičiūtė-Bandita ir Orijus Gasanovas.

Plačiau

KITOS NAUJIENOS

Lašas gerumo

Lašas gerumo

Lašas gerumo

Didžiuojamės būdami Nacionalinio kraujo centro draugais ir partneriais.

Plačiau

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena.

Sausio 20 d. – pasivaikščiojimo lauke diena. IMPULS komanda kviečia Jus visą artėjantį savaitgalį daugiau laiko praleisti gryname ore vaikštant ir sportuojant. Reguliarūs pasivaikščiojimai – didelė nauda Jūsų kūnui ir emocinei sveikatai, nes vaikščiojimas: - mažina psichologinę įtampą, - gerina nuotaiką, - skatina kūrybiškumą, - aktyvuoja viso organizmo veiklą, - stimuliuoja imuninę sistemą, - mažina neigiamas ilgo sėdėjimo pasekmes, - mažina kraujospūdį, - mažina cukraus kiekį kraujyje.

Plačiau