Didziuokis

Naujienos |  Spalio 26, 2020

Ką verta žinoti prieš pradedant lankyti baseiną?

Sunku įsivaizduoti, kaip žmogus galėtų gyventi be vandens, maudynių ežeruose, upėse ar jūroje. Išmokti plaukti būtina, kad šios pramogos nekeltų pavojaus gyvybei. Nors visoje Lietuvoje vykdoma antrokų mokymo plaukti programa, daug tėvelių nori, kad vaikas lankytų papildomus plaukimo užsiėmimus baseine.

Plaukimas labai naudingas vaikams dėl taisyklingo kūno vystymosi. Ši sporto šaka neapkrauna sąnarių ir joje traumos – labai retos. Plaukimas tinka beveik visiems – gydytojai plaukti nerekomenduoja tik labai retais atvejais.

Dabar vaikų gyvenimo būdas labai pasikeitęs – jie daug laiko praleidžia sėdėdami ir palenkę galvas prie mobiliųjų telefonų ar kompiuterio ekranų. Mokiniai ypač daug laiko būna netaisyklingoje kūno padėtyje. Todėl baseinas yra puiki proga išsitiesti ir pasportuoti.

Svarstote ar savo mažylį leisti į plaukimo būrelį? Į dažniausiai tėvų užduodamus klausimus atsako IMPULS PLAUKIMO AKADEMIJOS treneris Kęstutis Steponavičius.

Nuo kada geriausia pradėti lankyti?

IMPULS PLAUKIMO AKADEMIJOS „studentų“ amžius – nuo 4 metų iki brandos ar net pensijos. Atskirose grupėse mokomi vaikai ir suaugusieji. Jei tėveliai nori, kad vaikas kuo anksčiau pradėtų mokytis plaukti, jis užrašomas į „nulinukų“ grupę, kur tikros pamokos dar nevyksta, tai labiau vandens pažinimo pamokėlės.

Tinkamiausias amžius pradėti lankyti užsiėmimus yra 6–7 metai. Toks vaikas jau pakankamai gerai sukaupia dėmesį, gali klausyti trenerio užduočių, jas atlikti, dirbti grupelėse, jau patinka pažaisti su bendraamžiais.

Jei bijo vandens?

Vaikai skirtingai reaguoja į vandenį. Tie, kuriuos tėvai nuo mažų dienų vesdavosi į vandens parkus ar baseinus, paprastai nebijo ir džiaugiasi vandeniu. Pasimaudyti, pasitaškyti vandenyje jiems tikras malonumas. Tačiau yra vaikų, kurie baseine jaučiasi nesaugiai. Su jais mokymosi tempai bus lėtesni, nes pirmiausia reikės prisijaukinti vandenį. Todėl šeimoms patartume lankytis IMPULS vaikų baseinuose, vadinamuosiuose varlinukuose, kur vanduo kur kas šiltesnis nei plaukimo baseine (33–34 laipsniai) ir gylis yra tik 40–50centimetrų. Atsistojęs mažylis kojomis siekia dugną, todėl jaučiasi saugiai. Vėliau toks vaikas nebijos ir plaukimo baseino.

Žiemą lankyti ar ne?

Populiariausia plaukimo pamokas pradėti lankyti nuo rugsėjo, jas susiejant su mokslo metų pradžia mokyklose ir darželiuose. Tačiau iš tiesų prisijungti galima ištisus metus, taip pat ir vaikų atostogų metu. Pradedančiųjų grupėms apskritai labai rekomenduojama startuoti vasarą, kai baseino užimtumas kur kas mažesnis ir tikimybė susirgti, sušalti irgi mažesnė.

Jei vaikas pradėjo mokytis plaukti, nerekomenduojama užsiėmimų nutraukti žiemą. Sklando nuomonė, kad žiemą po baseino vaikai suserga. Tačiau praktika rodo, jei vaikas lanko reguliariai, jo imunitetas sustiprėja, tik, žinoma, reikia laikytis visų higienos reikalavimų. Reikia gerai išsidžiovinti plaukus, išsivalyti ausis. Jei susergama, tai tikrai ne todėl, kad buvo šaltas vanduo. IMPULS PLAUKIMO AKADEMIJOS baseinuose jis 28–29 laipsnių, o vaikai pamokų metu intensyviai juda. Dažniausiai susergama, drėgna galva išėjus į lauką ar po užsiėmimo nepalaukus, nepabuvus patalpoje, kol kūnas atvės.

Kodėl svarbu išmokti taisyklingai plaukti?

Kartais į baseiną ateina vaikai, kurie neva jau moka plaukti. Bet ne visi moka tai daryti taisyklingai – vieni vandenyje vos išsilaiko, kiti plaukia iškelta galva, bijo susišlapinti veidą ar panardinti pakaušį plaukdami nugara. Vaikai paprastai imlūs ir tas klaidas pavyksta nesunkiai ištaisyti. Taisyklinga plaukimo technika labai svarbi – kitaip galima vaiko sveikatai ne padėti, o pakenkti. 

Tekstas: mamos žurnalas

Neringos sėkmės istorija: „Kodėl to nepadariau anksčiau?“

37-erių panevėžietė Neringa Klimavičienė sporto klube „Impuls“ sportuoja dvejus metus. Nors iš pradžių moteris nesitikėjo, kad jai pavyks reguliariai sportuoti ir sulieknėti, sporto klubo „Impuls“ trenerės padedama, po šiek tiek daugiau nei pusmečio, ji atsikratė beveik 40-ies kilogramų.

Plačiau

KITOS NAUJIENOS

Viskas apie pilvo raumenis: mitai ir patarimai

Viskas apie pilvo raumenis: mitai ir patarimai

Viskas apie pilvo raumenis: mitai ir patarimai

Vasario 24, 2021

Dauguma sportuojančių svajoja apie liekną liemenį, tvirtus pilvo raumenis ir ryškų presą. Tik neretai nežinome, kaip šių tikslų pasiekti, treniruojamės netaisyklingai arba neefektyviai.

Plačiau

Kodėl sportas teikia daugiau džiaugsmo nei pyragaitis?

Kodėl sportas teikia daugiau džiaugsmo nei pyragaitis?

Kodėl sportas teikia daugiau džiaugsmo nei pyragaitis?

Vasario 09, 2021

Karantino metu ne vienam ir tikrai ne vieną kartą norisi susisukti į pledą ir nuotaiką pasikelti su pica ar ledų kibirėliu. Tą akimirką tikrai būna gera, tačiau kaip tikrai gerą savijautą išsaugoti ilgai?

Plačiau